080209

Ja då har även denna helg passerat förbi fort som bara den. Åkte ifrån uppsala vid 14:00 tiden någon gång. Bilresan gick hyffsat snabbt iallafall och det är ju skönt.
Dessvärre har en familjemedlem blivit magsjuk, vilket är min största mardröm. Jag har bokstavligen talat världens sämsta immunförsvar. Det krävs bara att någon nämner att hon/han är sjuk så *vips* ligger jag nerbäddad i sängen och är sjuk. Magsjuka är ju då en av dom värsta sjukdomarna man kan ha, spy är liksom inte min grej. Tappar andan, spyr i flera minuter enligt min sjuka tidsuppfattning, får bara fram kväljningar innan spyan har tvingats upp och då har man verkligen ingen energi kvar, då ligger man där på badrumsgolvet, lila i ansiktet och ber till någon, att någon ska ta detta ifrån mig. Varför just Jag ska få detta. även att så fort man känner matlagnings oset som sakta tar sig fram från köket in mellan springorna till mitt rum och som tränger sig in i näsan så man börjar må illa och måste kuta upp på toaletten igen, eller böja sig över sängkanten och spy rakt ner i hinken, så man verkligen får ligga och känna sin otroligt mysiga spylukt hela natten. Nej ni, det där med spy är verkligen inget för mig. Så jag håller stenhårt i en tumme och verkligen hoppas att jag överlever denna gången.

Kanske ska byta samtalsämne, ja att jag har nu börjat med hemmatid på matten. Så jag börjar kl 9 på måndagar i stället. Tack och lov vad skönt, slutar även tidigare på tisdagar. Men får ju se till att jobba på hemma. Annars slösar jag ju tid på det här iallafall.
Nu ska jag kika in någea bloggar, sen blir det väl sängdags!
Och ingen träning imorn heller.  Det är ju synd eftersom jag har vart hyffsat onyttig i helgen. Men men får lösa det på annat sätt. Ska knapra i mig vitpeppar också! yumma!
Godnatt!
/e.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0