I'm losing control

Godmorgon! Vaknade vid 8 av att Ville stog utanför dörren och ropa Hallå några gånger innan han kom in. Då var det bara att kliva upp. Är just nu ensam hemma då Ville är på dagis och pappa har åkt till Hamra en sväng. Så idag ska jag hämta lillkillen på dagis igen. Får hoppas att det går lika bra som igår, även om jag var tvungen locka honom med att pappa var hemma och vänta på honom.
Jag är så sjukt sugen på att börja träna något. Skulle försöka mig på några situps men fan vad otränad jag är! haha vid 40 tog det stopp! Yay duktigt... -.-
När jag flyttar till Bålsta ska jag nog försöka locka till mig någon där att börja träna på något. Saknar min och Beas tid när vi gick ut och gick några gånger i veckan i typ 1½ timme. Kanske ska börja med barnmatsdieten ;) HÖHÖ
Måste verkligen försöka få bort mitt sockerberoende. Tar fan kol på mig.
Nej, nu ska jag hoppa in i duschen och fräscha till mig lite!
Hoppas min parfym jag beställde igår ramlar ner i brevlådan idag! ;)
Ciao

Hitta denna. Får försöka komma igång så fort som möjligt. För att påminna mig själv sätter jag in detta på bloggen! Det är egentligen inte mycket man kräver av sig själv,  så jag förstår inte varför det ska vara så jäkla svårt!

Vecka 1-3
Börja gå eller cykla till jobbet/skolan om du inte hinner en morgonpromenad.
Försök att gå minst 1timme/4dagar i veckan utöver
Utför en/två aktiviteter du tycker om att göra 1-2ggr/vecka

Vecka 4-6
Fortsätt med träningen som du gjort innan.
Men börja plocka bort kolhydraterna ex. Ät gröt på morgonen istället för smörgås. Ät fullkornpasta/ris istället för vitt.
Håll dig till en ätardag i veckan där du utan dåligt samvete får äta vad du vill.

Vecka 7-10
Öka dina promenaders längd/tid och variera med powerwalk och promenad.
Lägg in 1-2pass med konditionsträning. Ex. cykla, jogga, rodd,simma.
Ät mindre portioner men oftare. Försök att äta 2mellanmål om dagen.


Känner mig ungefär såhär just nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0