En bok, check!

Har suttit ute på morgonkvisten i solen och läst min kursbok "en filosofi för fotografin". En grymt svårläst bok på ca 107 sidor. Inte så många sidor men pga av alla dessa svåra ord som boken består av så känns boken helt plötsligt som 500 sidor. Det har tagit ett bra tag för mig att komma igenom boken, men nu äntligen så är jag klar! Har hört att man för bästa "resultat" ska läsa den om och om igen för att man varje gång kommer förstå sig på den mer och hitta nya saker. Kanske kommer göra det i framtiden men inte på ett bra tag! Haha
Så nu kan jag i alla fall äntligen sätta en check-bock framför den boken.
Nu gruvar jag mig dock inför min andra bok jag ska ha läst ut till den 15 april, nämligen "Camera Lucida" som förövrigt är på engelska! Detta kommer verkligen bli en rejäl utmaning för lilla mig som rent utsagt är kass på engelska. Ska försöka komma igång med den idag också eftersom det är så skönt att sitta ute i solen och steka samtidigt som man läser. Det flyter på ganska bra om jag säger så!
Till något helt annat så är det närmare bestämt att jag och min man ska åka ner/upp/sidan till Bålsta på Mattes påsklov och jag ska  ta mig an en vecka på Rusta och provjobba inför sommarens arbete! ;) 
Är redan, väldigt, nervös samtidigt som jag är väldigt förväntansfull! Kommer bli både en utmaning och kul på samma gång!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0