Blabla!

HejsanHoppsan!
Igår åkte jag ju som sagt till Kupolen. Emma kom dit så hon och jag gick runt där och köpte lite julklappar. Det vart väl inte så många men jag fick hem 4 iallafall tror jag.
Vi tog en middag på McDonalds som ett avslut i Kupolen. Sedan tog vi bussen hem till Emmas Mamma och hälsade på en sväng. Stog och vänta på bussen ner till stan vid 21:00 tiden kanske. Det kom aldrig och mina fötter var 10 st isbitar. Jag kunde inte ens gå. Så Katarina (Emmas kära mor) skjutsade hem oss till min och Emmas lägenhet i Bojsenburg.
Vi gick väl och la oss så fort vi kom hem, dvs vid 10 eller  vi kanske gick och la oss vid 11 eller något. Anyways hade en jätte mysig kväll med min fru och det ska vi göra om någon vecka innan jul har jag bestämt! :)

Idag iallafall så började jag 12. Jag sov ju hos Emma så jag skulle ta bussen från henne ner till stan, bussen från stan till rättvik och tåget från rättvik till mora. Ja resan vart i sååå lyckad. Första bussen från Emma var det enda lyckade ungefär. När jag kommer ner till stan så sätter jag mig där 70 bussen till mora ska komma. Dom bygger såklart om där bussarna går och självklart går inte 70 bussen därifrån. Så jag får Panik och ringer till Emma och frågar var turistbyrån ligger (där bussen skulle gå ifrån) Hon förklarar medan jag går. Har bara FEM minuter på mig att ta mig till rätt ställe så med en stor fet klump i magen går jag stressat, väldigt stressat och försöker hitta turist byrån. Ja såklart bäst som man är hittar jag bussen i sista minut. Tar mig till rättvik. När jag sa kolla när tåget går läser jag fel så det kommer ett tåg men det står Borlänge C på det och dit skulle absolut inte jag. Jag får ännu en stor fet klump i magen och tänker att jag kommer aldrig hitta rätt och jag kommer aldrig hinna i tid till skolan. Går ännu en gång och läser på tavlan där alla tågen står. Självklart ska jag ta tåget från Stockholm, men det är som vanligt försenat så det kommer inte förren vid Halv 12. Det kom iallafall och jag kom kanske 2 min försent till lektionen. Herregud! Ska ALDRIG, ALDRIG resa på egen fot igen när det gäller byten och shit!
Oj långt det där vart då! Kanske ska gå vidare!

Nu i eftermiddag hade jag utvecklingssamtal vilket inte brukar gå som jag vill som vanligt. Hade räknat med tårar den här gången också vilket det vart! Jag kan inte förstå vad det är med mig! Va skönt iallafall och prata om foto och lite grejer som jag vill ändra på i klassen. Men så fort vi kom till matten så brast det på en gång.
Sånt är livet.

Nu har jag skrivit väldigt mycket men vad gör det!
Jag saknar ihjäl mig efter Mamma!
Åker till Uppsala i helgen, måste beställa biljetter!
Men nu är det dags för mat!

/e.

På bild; Jag & Emma för ca 1 år sen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0